Este módulo de treinamento se concentra em fornecer aos profissionais a compreensão dos principais conceitos, princípios, valores e desafios da Prática de Gerenciamento de Problemas.
O módulo prático ITIL 4 Practitioner: Problem Management é para profissionais de TI que desejam reduzir a probabilidade e o impacto de incidentes, identificando a verdadeira causa e potenciais incidentes e gerenciando soluções alternativas e erros conhecidos.
Os indivíduos podem demonstrar sua compreensão e aplicação dos conceitos abordados na prática de gerenciamento de Problemas ITIL 4 nos níveis estratégico e operacional, maximizando o valor desta área de prática.
O curso ITIL4 Problem Management permite que o profissional:
O módulo ITIL 4 Problem Management Practice é estruturado e alinhado à estrutura ITIL 4 e apresenta um exame relacionado, o qual avalia se o candidato demonstra compreensão e aplicação suficientes dos conceitos abordados na publicação ITIL 4 Problem Management Practice.
Ao final do curso de 8 horas e aprovação no exame, o profissional se torna Especialista na Prática do Gerenciamento de Problemas.
1. Understand the Key concepts of the practice
2.Understand the processes of the practice
3.Understand the roles and competences of the practice
4.Understand how information and technology support and enable the practice
5.Understand the role of partners and suppliers in the practice
6.Understand how the ITIL capability model can be used to develop the practice
7.Understand how the ITIL guiding principles support the practice.
Content
Module 1 – Course Introduction
Module 2 – Introduction to Problem Management
Module 3 - Value streams and processes
Module 4 - Organizations and people
Module 5 - Information and technology
Module 6 - Partners and suppliers
Module 7 - Capability assessment and development
Module 8 - Recommendations for practice success
Material allowed | None | This is a ‘closed book’ exam. The ITIL 4 Incident Management Practice publication should be used for study, but is NOT permitted to be used in the exam. |
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Exam duration | 30 minutes | Candidates taking the exam in a language that is not their native or working language may be awarded 25% extra time, i.e. 38 minutes in total. |
Number of marks | 20 marks | There are 20 questions, each worth 1 mark. There is no negative marking. |
Provisional Pass mark | 65% | You need to answer 13 questions correctly to pass the exam |
Level of thinking | Bloom’s levels 2 & 3 | “Bloom’s level” describes the type of thinking needed to answer the question. For Bloom’s 2 questions, you need to show understanding of the concepts, methods and principles of the ITIL 4 Incident Management Practice module. For Bloom’s 3 questions, you need to demonstrate application of these concepts, methods and principles of the ITIL 4 Incident Management Practice module. |
Idiom | English | |
Pre requisite | ITIL 4 Foundation Certificate |
*** Disponível também no formato EAD - onde, quando quiser ***