ITIL ® 4 Practice Problem Management



ITIL® 4 Problem Management Practice

Carga horária: 8 horas

 

Este módulo de treinamento se concentra em fornecer aos profissionais a compreensão dos principais conceitos, princípios, valores e desafios da Prática de Gerenciamento de Problemas.

 

O módulo prático ITIL 4 Practitioner: Problem Management é para profissionais de TI que desejam reduzir a probabilidade e o impacto de incidentes, identificando a verdadeira causa e potenciais incidentes e gerenciando soluções alternativas e erros conhecidos.

 

Os indivíduos podem demonstrar sua compreensão e aplicação dos conceitos abordados na prática de gerenciamento de Problemas ITIL 4 nos níveis estratégico e operacional, maximizando o valor desta área de prática.

 

O curso ITIL4 Problem Management permite que o profissional:

  • Aumente a confiabilidade dos serviços de TI;
  • Reduza perdas e custos causados pela indisponibilidade ou degradação dos serviços de TI;
  • Cumpra metas de qualidade de serviço;
  • Reduza a dívida técnica;
  • Antecipe a utilização dos recursos de suporte de TI;
  • Meça, avalie e desenvolva a capacidade prática de gerenciamento de problemas em sua organização usando o modelo de maturidade ITIL

 

O módulo ITIL 4 Problem Management Practice é estruturado e alinhado à estrutura ITIL 4 e apresenta um exame relacionado, o qual avalia se o candidato demonstra compreensão e aplicação suficientes dos conceitos abordados na publicação ITIL 4 Problem Management Practice.

 

Ao final do curso de 8 horas e aprovação no exame, o profissional se torna Especialista na Prática do Gerenciamento de Problemas.

 

Material e Exame: em inglês           Curso em Português

 

In this course you will learn:

1. Understand the Key concepts of the practice

2.Understand the processes of the practice

3.Understand the roles and competences of the practice

4.Understand how information and technology support and enable the practice

5.Understand the role of partners and suppliers in the practice

6.Understand how the ITIL capability model can be used to develop the practice

7.Understand how the ITIL guiding principles support the practice.

 

Content

Module 1 – Course Introduction

  • The purpose of the ITIL® 4 Problem Management Practice training
  • The structure of the classes
  • Tips for you to get the best out of this training
  • Count on our support to have the best possible experience

Module 2 – Introduction to Problem Management

  • Purpose and description
  • Terms and concepts
  • Scope 
  • Practice success factors
  • Key metrics 

Module 3 - Value streams and processes 

  • Processes 
  • Value stream contribution 

Module 4 -  Organizations and people 

  • Roles, competencies, and responsibilities 
  • Organizational structures and teams 

Module 5 - Information and technology 

  •  Information exchange 
  • Automation and tooling 

Module 6 - Partners and suppliers

Module 7 - Capability assessment and development 

  • The practice capability levels 
  • Capability self-assessment 
  • Problem management capability development 

Module 8 - Recommendations for practice success 

  • Problem management is a practice, not just a set of activities 
  • Getting started 
  • Making problem management work 
  • Demonstrating value to the organization

 

About the exam:

 

 

Material allowed None This is a ‘closed book’ exam. The ITIL 4 Incident Management Practice publication should be used for study, but is NOT permitted to be used in the exam.
Exam duration 30 minutes Candidates taking the exam in a language that is not their native or working language may be awarded 25% extra time, i.e. 38 minutes in total.
Number of marks 20 marks There are 20 questions, each worth 1 mark. There is no negative marking.
Provisional Pass mark 65% You need to answer 13 questions correctly to pass the exam
Level of thinking Bloom’s levels 2 & 3 “Bloom’s level” describes the type of thinking needed to answer the question. For Bloom’s 2 questions, you need to show understanding of the concepts, methods and principles of the ITIL 4 Incident Management Practice module. For Bloom’s 3 questions, you need to demonstrate application of these concepts, methods and principles of the ITIL 4 Incident Management Practice module.
Idiom   English
Pre requisite   ITIL 4 Foundation Certificate

 

*** Disponível também no formato EAD - onde, quando quiser ***


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